Vårt affärssystem ligger tillfälligt nere

Tyvärr har vi blivit drabbade av den hackerattack som vår IT-leverantör Tietoevry utsattes för den 19–20 januari. Vi har en aktiv dialog med vår IT-leverantör som har isolerat händelsen och vilka har allokerat alla nödvändiga resurser för att återställa infekterade system.

Detta har inneburit att vårt affärssystem tillfälligt ligger nere och vi kan i nuläget inte specificera hur lång tid återställningen kommer ta.

Det finns även en risk för att den information vi har om ert bolag i vårt affärssystem kan ha kommit obehöriga till del. Vi ser högst allvarligt på denna händelse och lägger stor prioritet på hur vi kan skydda oss ytterligare från framtida liknande incidenter.

Vi på Åkerströms gör allt i vår makt för att vi ska kunna leverera era order i tid precis som vanligt och med så minimal påverkan för er som möjligt. Vi hoppas på er förståelse och att ni har överseende med att vi kan få svårt att ge information om specifika delar.

Trots denna utmaning vill vi ändå förtydliga att vi är tillgängliga och fullt kapabla att ta emot era order precis som vanligt.

Vi hänvisar till vår IT-leverantörs nyhetsrum: https://www.tietoevry.com/en/newsroom/all-news-and-releases/

Har ni frågor om era inneliggande beställningar är ni välkomna att kontakta vår kundtjänst på:
e-mail: frontoffice@akerstroms.se
telefon: 0241-250 70.

För inneliggande reparationer och serviceärenden:
e-mail: support@akerstroms.se
telefon: 0241-250 80.

Vid övriga frågor är ni välkomna kontakta:
Hans Åkerblom, VD Åkerströms Björbo
e-mail: hans.akerblom@akerstroms.se
telefon: 0241-250 29.