Viktig information: Byte av affärssystem hos Åkerströms
Den 3 november 2025 tar vi på Åkerströms ett stort och viktigt steg framåt – vi byter till ett nytt affärssystem (ERP). Syftet är att modernisera våra processer och skapa ännu bättre förutsättningar för service, kvalitet och samarbete med er som kund.
Vad innebär detta för er?
För att genomföra systembytet behöver vi pausa alla utleveranser av order under dagarna 3–5 november, inklusive service- och reparationsleveranser. Under samma period genomför vi även en planerad lagerinventering.
För lagerhållna produkter:
- Beställningar som ska levereras innan stoppet behöver göras senast torsdagen den 30 oktober för leverans fredagen den 31 oktober.
- Beställningar som görs efter den 30 oktober levereras från och med 6 november, när det nya systemet är i drift.
För övriga beställningar:
- Serviceleveranser återupptas från 6 november.
- Kundanpassade order har fortsatt ordinarie leveranstid (4–6 veckor). Vi reserverar oss dock för att vissa leveranser kan ta något längre tid i samband med övergången.
Nya artikelnummer
I samband med systembytet inför vi nya artikelnummer för kundanpassade order. Dessa framgår på orderbekräftelser från och med att det nya systemet är i drift. Även kommande nya artiklar kommer att tilldelas artikelnummerserier enligt den nya strukturen.
Sammanfattning
Detta är ett stort projekt och en viktig investering för framtiden. Med det nya affärssystemet får vi bättre möjligheter att erbjuda er som kund högre servicegrad, kortare ledtider och förbättrad kvalitet i varje steg. Vi hoppas på er förståelse för att övergångsperioden kan innebära viss påverkan, och vi tackar på förhand för ert tålamod.
Frågor?
Har ni frågor om detta eller kring era beställningar och leveranser är ni varmt välkomna att kontakta vårt Front Office-team på tel 0241-250 70 eller frontoffice@akerstroms.se