Uppdatering om vårt affärssystem:
Vi har fått igång vårt orderflöde
Vi vill informera er om att vårt orderflöde nu är igång trots att vårt affärssystem fortfarande är nere. Detta på grund av den hackerattack som drabbade vår IT-leverantör Tietoevry den 19–20 januari.
Säkerhetsinformation:
Attacken riktade sig inte mot Åkerströms och påverkar endast den server där vårt affärssystem är hostat. Våra övriga system är intakta och säkra.
Nuvarande åtgärder:
Vår IT-leverantör har isolerat händelsen och slutfört nödvändiga återställningar, valideringar och säkerhetskontroller. Åtkomst återställs gradvis, men exakt tidpunkt är ännu inte fastställd. För att hantera situationen har vi på Åkerströms etablerat manuella processer och har redan påbörjat skeppning av befintliga och kommande order.
Kontaktinformation:
Vi är fast beslutna att leverera era order i tid och minimera påverkan för er.
För mer information om händelsen hänvisar vi till vår IT-leverantörs nyhetsrum: https://www.tietoevry.com/en/newsroom/all-news-and-releases/
Vid frågor kring era beställningar, kontakta vår kundtjänst på:
e-mail: frontoffice@akerstroms.se
telefon: 0241-250 70.
För inneliggande reparationer och serviceärenden:
e-mail: support@akerstroms.se
telefon: 0241-250 80.
Vid frågor gällande behandling av personuppgifter (GDPR):
e-mail: privacy@akerstroms.se
Vid övriga frågor är ni välkomna kontakta:
Hans Åkerblom, VD Åkerströms Björbo
e-mail: hans.akerblom@akerstroms.se
telefon: 0241-250 29.
Vi är dedikerade till att fortsätta erbjuda högkvalitativ service. Välkomna med era beställningar och frågor!