Statusuppdatering – övergång till nytt affärssystem
Som tidigare informerat har vi nu övergått till vårt nya affärssystem – ett viktigt steg för att modernisera våra processer och stärka vår service och kvalitet framåt.
Implementationen går framåt enligt plan, men som ofta vid större systemskiften finns det en inkörningsperiod. I nuläget innebär detta att vissa flöden tar lite längre tid än normalt. Framför allt påverkar det:
• Orderbekräftelser, som kan dröja något längre innan de skickas ut.
• Leveranser, där hanteringstiden tillfälligt är något längre än vanligt.
I nuläget ser vi inga större avvikelser – arbetet fortlöper stabilt, men i ett något lugnare tempo medan system och rutiner sätter sig.
Vi arbetar aktivt med att optimera våra processer och räknar med successiva förbättringar de kommande veckorna. Under tiden uppskattar vi verkligen ert tålamod och er förståelse.
Frågor?
Har ni frågor om detta eller kring era beställningar och leveranser är ni varmt välkomna att kontakta er säljkontakt direkt eller vårt Front Office-team på tel 0241-250 70 eller frontoffice@akerstroms.se